Om u als klant hulp op afstand te kunnen bieden maakt Van Hoof IT gebruik van hulp op afstand software. Hoe werkt dat nou?

Deze pagina op onze website is bedoeld om te verduidelijken wat er gebeurt tijdens het starten van een ondersteuningssessie.

Hoe werkt het?
Is het gebruik van deze ‘hulp op afstand’ software wel veilig?
Kunnen jullie dan alles zien op mijn computer?

Hoe werkt het?
Met behulp van ‘hulp op afstand’ software kan een medewerker van Van Hoof IT het beeldscherm bekijken van de bellende klant. Hierdoor is het mogelijk om je optimale ondersteuning te bieden bij het oplossen van pc problemen. Een veel voorkomende vraag als “wat ziet u nu?” valt weg, aangezien we allebei naar hetzelfde scherm kijken.

1. Telefonisch contact
De eerste stap bij het tot stand brengen van een verbinding is het telefonisch contact. We vragen je om de software te downloaden van onze website, zodat we mee kunnen kijken op je pc.

2.Hulp op Afstand starten
Door op deze link te klikken wordt het programma opgehaald. Naar keuze kan je deze direct openen of eerst opslaan op de computer (bijvoorbeeld op het Bureaublad) en vervolgens starten. Wanneer het programma gestart is, wordt er een ID en wachtwoord gegenereerd welke u kunt doorgeven aan onze medewerker.
De verbinding wordt hierna tot stand gebracht en zal in stand houden totdat de sessie door u en/of onze medewerker  wordt afgesloten. Deze verbinding is telkens eenmalig, het wachtwoord wordt telkens per sessie gegenereerd dus is het nooit mogelijk dat een medewerker (of een ander) met je meekijkt terwijl je dat niet weet.

3. Verbinding is tot stand gebracht
Nadat de verbinding tot stand is gebracht kan onze medewerker je beeldscherm zien en indien nodig de computer bedienen.

4. de sessie afsluiten
Nadat we je geholpen hebben kan de hulp op afstand weer worden afgesloten. Als je de sessie wil beëindigen dan kan je op het kruisje klikken in het kleine venstertje. In de meeste gevallen zorgen we er zelf voor dat de sessie na afloop weer wordt beëindigd. Je hoeft dan alleen nog maar op ‘sluiten’ of het kruisje te klikken.

Is het gebruik van deze software wel veilig?
Onze hulp op afstand programma’s zijn uitgerust met een aantal veiligheidsmechanismen die ervoor zorgen dat je dit hulpmiddel zonder enige zorgen betreffende gegevensveiligheid kunt gebruiken:

– Willekeurige sessie nummers en wachtwoorden voor de totstandbrenging van de verbinding
De willekeurig geproduceerde sessienummers zorgen ervoor dat je wordt verbonden met degene waarmee je wenst te communiceren.

– 256 bits versleuteling, op basis van een RSA Public-/Private sleuteluitwisseling.
Deze techniek wordt ook bij https/SSL gebruikt en geldt naar de huidige stand van de techniek als volkomen veilig.

– Verbreken van de verbinding is op elk ogenblik mogelijk, door een eenvoudige muisklik
Beide deelnemers kunnen op elk ogenblik de verbinding verbreken door op het kruisje van het programma te klikken.

 

Kunnen jullie dan alles zien op mijn computer?
Of we nou bij je op locatie zijn of de hulp bieden op afstand, in beide gevallen kunnen we je alleen maar helpen door mee te kijken op de computer en het probleem in te zien. Op het moment dat er een verbinding tot stand is gebracht ziet onze medewerker hetzelfde als wat je zelf ziet op je scherm. Bij een afstand sessie zie je de muis bewegen, echter we openen niets zonder je toestemming. Je kan er op vertrouwen dat alle informatie die gezien wordt op de computer niet zonder je (schriftelijke) toestemming wordt gebruikt en dat al onze medewerkers zijn gebonden aan een zwijgplicht / beroepsgeheim.