Het is mogelijk om je CRM of ander informatiesysteem te koppelen met jouw telefonie. Door het koppelen van telefonie met andere gegevens kun je efficiënter werken.

CRM-integratie

Door de koppeling van je telefoon met CloudCTI kun je:

  • In één opslag zien wie er belt zodra je gebeld wordt;
  • Met één druk op de knop een nummer bellen zonder het in te hoeven toetsen;
  • Als je systeem het ondersteunt de juiste klantkaart openen van de beller en direct zien wat de status van het dossier is van de beller.

Naamweergave

Zodra de contactgegevens gekoppeld zijn, krijg je een popup op je computerscherm te zien wanneer je gebeld wordt. Je toestel gaat over en je kunt exact in je scherm zien wie er belt.

Klikken en bellen

Het is tevens mogelijk om een willekeurig telefoonnummer in je scherm te selecteren en vervolgens met 1 druk op de knop het nummer daadwerkelijk te bellen. Sommige CRM-systemen laten toe om rechtstreeks te bellen vanuit het pakket. In de onderstaande afbeelding kun je vinden of jouw pakket ook tot de standaard mogelijkheden behoort.

Andere opties

Je kunt op diverse manieren de contactgegevens koppelen welke nodig zijn om de inkomende gesprekken te matchen. Deze gegevens zijn te ontsluiten op de volgende manieren:

  • CSV (alle formaten)
  • ODBC-koppeling met een database
  • Active Directory
  • Outlook Contacts
  • Exchange web service

Hoe het werkt

  • Na het inloggen in de portal klik je op CRM-integratie en selecteer je de gebruikers welke van toepassing moeten zijn.
  • Er zal contact met je worden opgenomen om een aantal gegevens door te nemen.
  • Je krijgt een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je vervolgens moet inloggen bij de CRM-koppeling.
  • Vervolgens installeer je de configuratie tool op een centrale PC of server en koppel je hierin jouw database of CRM-systeem. Tevens bepaal je of er een vervolgactie moet komen, bijvoorbeeld het openen van de klantkaart.
  • Tot slot installeer je de cliënt op elke werkplek met een gebruiker.

Wanneer er nu een inkomend gesprek binnenkomt, sturen wij het nummer van de beller en het gebelde nummer door naar de CRM-koppeling. De koppeling zorgt ervoor dat er een popup op je scherm komt te staan. Wanneer je op deze popup klikt, kun je bijvoorbeeld de klantenkaart laten openen in je browser.